Emocijų valdymas

Vienas svarbiausių dalykų siekiant sėkmės išmokti kontroliuoti savo emocijas. Mes visi turime jautrių vietų, kurios priverčia mus pajusti nerimą, pyktį arba netgi perdegti. Išmokdami būti jautrūs savo jausmams, išmokdami spręsti problemas, o ne analizuoti supančią aplinką ir situaciją bei išsiugdydami alternatyvias reakcijas galite nukreipti savo emocijas teigiama, konstruktyvia linkme ir susilaukti sėkmės.

Mes visi išgyvename momentus, kuomet jaučiame nerimą darbe. Tai tikriausiai patiria ir Oprah Winfrey bei Bill Gates. Galbūt jūs išgirdote, kad jūsų kompanija prarado užsakymą, už kurį buvote atsakinga jūs, arba kažkas, greičiausiai  jūsų viršininkas, domėjosi jūsų darbo rezultatais. Jūs pajuntate nerimą.

Svarbiausia yra išsiaiškinti būtent tai, kas priverčia jus pasijusti nepatogiai ir paversti tai galimybe išmokti kažko naujo ir padaryti tai geriau. Jeigu jūs praradote užsakymą, išsiaiškinkite, kodėl. Galbūt to priežastis visiškai nepriklauso nuo jūsų  pavyzdžiui, potencialių užsakovų kompaniją nušlavė potvynis ir ji daugiau neegzistuoja, arba ji buvo priėmė prezidento žmonos firmos pasiūlymą.

Kuomet kažkas vyksta ne taip, kaip jūs tikėjotės ir jūs pradedate jausti nerimą, jums gali padėti suvokimas, kad tai yra natūralu. Netgi geriausi pasaulio profesionalai kartais jaučia nerimą, lygiai taip pat kaip ir geriausi operos dainininkai arba kiti pripažinti artistai jaučia scenos baimę; svarbiausia išmokti tai kontroliuoti. Jūs turite nuspręsti priimti kiekvieną dieną tokią, kokia ji yra, rūpestingai ją suplanuoti, pakreipti įvykius jums palankia linkme. Rūpinkitės smulkmenomis, kurkite geriausios kokybės produktus arba teikite konkurencingiausias paslaugas ir sėkmė netruks ateiti.

Viena iš technikų, kuri gali padėti jums stabiliai dirbti, tai sistemiško požiūrio į darbą išsiugdymas. Nusistatykite prioritetus ir pirmiausia rūpinkitės jais. Susidarykite privalomų atlikti darbų sąrašus.

Pasistenkite labiau struktūruoti savo darbą, kad nebūtumėte nuolat išsunkta šimtų smulkių sprendimų. Patausokite save svarbiems momentams, stambiems kontraktams, momentiniams sprendimams. Tai leis jums skirti daugiau laiko ir apsvarstyti esmines problemas ir pasirūpinkite tuo, kad sulauktumėte adekvataus grįžtamojo ryšio iš savo klientų ir viršininko, kad galėtumėte aiškiai ir tiksliai suvokti, kokio tipo ir kokio kiekio darbo iš jūsų tikimasi.

Jeigu darbe pradedate jausti pyktį, atminkite, kad tai yra natūralus kovok arba mirk instinkto  natūralaus išgyvenimo instinkto, nulemto mūsų DNR  pasireiškimas. Tačiau nepakliūkite į jo spąstus. Vietoje to nukreipkite savo energiją į problemos sprendimą. Pamėginkite suprasti, koks įvykis ar pastaba sukėlė šią jūsų reakciją, tuomet konstruktyviai į tai reaguokite.

Išmokite efektyviau bendrauti ir būkite atviresni aplinkiniams ir tokiu būdu paskatinkite juos atvirai bendrauti su jumis. Kuo geriau suprasite savo kolegas ir jų tikslus, kuo aiškesnė bus jūsų misija, kuo daugiau problemų, kurios yra išreiškiamos, “padedamos ant stalo, bus išreikštos suprantamai, o ne nuspėjamai, nebus suprastos neteisingai ir netaps slapta dienotvarke, tuo pozityvesnė ir produktyvesnė bus jūsų darbo vieta.

Jeigu pradedate jausti išsekimo simptomus - nuolatinį nuovargį, išsiblaškymą, susidomėjimo trūkumą, miglotą beprasmiškumo jausmą, nedelsiant imkitės veiksmų tai ištaisyti. Atsidavę darbui žmonės neretai atsiduria ant išsekimą ribos. Daugelis siekiančių karjeros aistringai atsiduoda savo misijai ir įtemptai dirbdami jos siekia.

Iš esmės pasiekimai atneša pagyras ir atlygį. Dar pridėkime šiek tiek ambicijų ir gausite profesionalą, kuris dirba dar ilgiau manydamas, kad pasieks dar daugiau, kad susilauks didesnių pagyrų ir atlygio. Tačiau dažnai viskas būna ne taip. Labai lengva peržengti ribą, kurios vienoje pusėje yra pasiekimai, turtai ir šlovė, blogėjanti sveikata, auganti frustracija ir pergalė prieš kitus.

Faktas yra tai, kad kažkuriuo momentu žmogus praranda perspektyvos pojūtį ir proto aštrumą. Kuomet esate per daug pavargę, užduotys atrodo ilgesnės. Jūs prarandate objektyvumą. Palaipsniui dziudo principas apsiverčia ir svertas pradeda judėti prieš jus. Kuo daugiau jūs dirbate, tuo mažiau pasiekiate.

Išmokite atpažinti išsekimo požymius ir imkitės reikalingų prevencinių veiksmų:

Pirmiausia, sumažinkite darbo valandų skaičių, tačiau padidinkite dėmesio koncentraciją, kad tos valandos būtų produktyvesnės.

Pasiimkite atostogas arba kelias laisvas dienas. Jeigu jums tai per sudėtinga, pradėkite mokytis darbų dalinimo ir atsakomybės delegavimo įgūdžių arba protingo darbo metodo.

Geriausiai stresą malšina sportas ir treniruotės. Suplanuokite pasivaikščiojimą arba mankštą mažiausiai kartą per dieną, net jeigu tam reikės skirti savo pietų pertrauką. Užsiimkite kažkuo, kas visiškai priešinga jūsų darbui. Nueikite į koncertą. Nusiveskite savo vaiką, dukterėčią arba sūnėną į zoologijos sodą arba į kiną. Pasisiūlykite savanoriu srityje, kurios prasmingumu esate įsitikinę; net jeigu jūs savanoriu dirbsite tą patį darbą, už kurį savo darbe gaunate pinigus, jūs būsite kitokioje aplinkoje ir tai jums suteiks naują perspektyvą bei, tikėtina, padės geriau įvertinti savo darbą.

Išmėginkite naują hobi, pavyzdžiui, buriavimą, laipiojimą kalnais ar netgi kulinarijos meną; iššaukiantis ir daug pastangų reikalaujantis hobis padės jums užmiršti darbą, atgaivinti dvasią bei surasti naujų energijos bei paskatų šaltinių.

Susipažinkite su naujais žmonėmis, išmokite ką nors nauja. Jūs galite tai padaryti profesinėje aplinkoje pasinaudodami darbo valandomis, išmokti naujų įgūdžių ir technikų bei pakrauti savo energijos elementus. Tai ne tik padeda atsikratyti nuobodulio, tai gali suteikti energijos darbui, priminti jums apie naudą, kurią sukuriate dirbdami.

Galiausiai, jūs pati esate atsakinga už savo emocijas. Ir, nors ir negalite kontroliuoti kiekvieno su darbu susijusio įvykio, jūs galite kontroliuoti savo reakcijas ir emocijas ir paversti jas teigiamomis, konstruktyviomis. Tai leis jums kontroliuoti savo darbo erdvę. O ko daugiau bereikia siekiant sėkmės?

DELFI.lt

Straipsnių paieška