Juokai darbe

Įsivaizduokite  kasdien ateinate į darbą, kur pasitinka rūgščios grimasos, susierzinę žvilgsniai ir įbaugintos išraiškos. Bandote ignoruoti žvilgsnius, kurie verčia jaustis taip, lyg už nugaros slėptumėte beisbolo lazdą. O kur dar trečią klasę primenantys akių vartymai ir prislopintas kikenimas.

Šiandien dar daug kas mano, jog įžeidinėjimus ir diskriminaciją darbe galima panaikinti atsisakant visokių juokelių ir linksmybių. Tačiau, tiesą pasakius, juokas  geriausias vaistas nuo streso.

Teigiamas humoras  tik į naudą!

Vidutiniškai vaikas juokiasi 300 kartų per dieną. O suaugęs? Kas žino, bet tikriausiai tas juokas dažniausiai skamba ne darbe. Blogai. Tuo labiau, kad darbuotojams liepiama greitai prisitaikyti prie naujovių, dirbti daugiau ir greičiau, būti kūrybingesniems ir domėtis naujausia darbą liečiančia informacija.

Juokas gali ne tik sumažinti patiriamą stresą, suteikti kūrybinio įkvėpimo, bet ir duoti akivaizdžios naudos sveikatai. Tyrimai rodo, kad juokas stimuliuoja imuninę sistemą, sumažina streso hormonų ir padidina endorfinų kiekį. Įstaigoje humoras gali padidinti produktyvumą, sustiprinti komandą, suteikti vieningumo dvasios.

Čia kalbame apie tinkamą jumorą. Anekdotas anekdotui nelygus. Tyrimai parodė, kad sveikatai teigiami ir neigiami juokeliai daro visiškai skirtingą įtaką. Neigiamas, t.y., įžeidžiantis, diskriminuojantis humoras nedaro teigiamų psichologinių efektų žmogaus kūnui ir sielai. Pasirodo, mūsų kūnas yra ne mažiau pažeidžiamas nei jausmai, ir mes psichologiškai sureaguojame taip, lyg mus kažkas fiziškai pultų.

Šeši būdai pagerinti humoro jausmą

Paprastai mėgstame juokelius, kurie yra spontaniški, kūrybiški ir atskleidžia žmogaus esybę. Visi žinome, kad seksistiniai, rasistiniai, grubūs, pagyvenusius ar apkūnius žmones diskriminuojantys ir kitokie juokeliai yra ne tik netinkami  už juos gali būti netgi nubaustas. Atsargiai šmaikštaukite ir apie asmeninius nemalonumus, kitų žmonių nesėkmes. Toks humoras gali skaudinti dar ilgai po linksmo vakarėlio.

1. Atkreipkite dėmesį į bendradarbio nuotaiką.

Vienas iš svarbiausių dalykų  žinoti, kada tinkamas laikas. Ne laiku suskeltas juokelis gali duoti priešingą rezultatą, įžeisti, išblaškyti ar nuliūdinti. Teko skaityti straipsnį apie vadybininką, kuris, atleidinėdamas iš darbo žmones, dainavo Juokis, kol visas pasaulis verkia. Nežinau, iš kur atsirado toks jo jumoro jausmas, tačiau jis buvo panaudotas tikrai netinkamoje situacijoje. Vadybininko pastangos sumažinti stresą buvo priimtos kaip nejautrumas, beširdiškumas, sukėlė darbuotojų pyktį.

Jei kažkas nuliūdino jūsų bendradarbį ir šis atėjo pasiguosti, gerai pasverkite savo humorą. Tai nereiškia, kad jis netinka ten, kur kažkas liūdi ar pyksta. Priešingai, jis gali susilpninti tuos jausmus. Tačiau būkite labai atsargūs su žodžiais.

2. Pradėkite lėtai

Nėra būdo nustatyti, kaip bendradarbis sureaguos į jūsų humorą. Todėl juokus naudokite atsargiai, stebėkite, kaip žmogus reaguoja. Žinoma, jei esate neblogai pažįstami, žinote, koks humoras bendradarbiui patinka.

3. Pasitikėkite intuicija

Jei bendradarbį įžeidė ar nuliūdino jūsų juokeliai, jūs greičiausiai tai pastebėsite ir stengsitės ištaisyti situaciją. Daugelis žmonių sugeba pajusti kitų žmonių nuotaikos pokyčius ir laiku nustoti juokauti. Nereiškia, kad turime būti aiškiaregiai, tačiau pamačius, kad humoras nesulaukia atsako, paprastas klausimas atsiprašau, turbūt nereikėjo to sakyti? gali situaciją padaryti aiškesnę.

4. Žinokite, kada elgtis rimtai

Pasišaipymas iš savęs yra sveikas dalykas, tačiau darykite tai saikingai. Ypač jei kalbate su vadovybe ar esate tarp mažai pažįstamų žmonių. Jei atrodysite kaip klounas, galite pakenkti savo karjerai. Pasirodysite ne kaip talentingas profesionalas, o kaip nesaugiai besijaučiantis žmogus.

5. Naudokite humorą saikingai

humoras darbe turėtų padėti sudaryti malonią atmosferą. Geras juokelis turėtų būti kaip šlakelis tinkamo padažo, o ne kaip pagrindinis patiekalas.

6. Venkite žaismingų įžeidimų

Venkite sarkazmo ir cinizmo. Nors kartais jis išties juokingas, tačiau kai kam gali palikti kartėlį. Daugeliui žmonių sunku išvengti tokio humoro, tačiau pasistenkite jį pakeisti švelnesniu. Tai bus naudinga ir jūsų profesiniam įvaizdžiui.

Kai imame atsiprašinėti

Dauguma žmonių nesiekia nieko įskaudinti. Pagrindinė priežastis, dėl kurios humoras gali atsisukti prieš mus pačius, tai įsivaizdavimas, kad visi esame vienodi. Dažnai manome, kad kitam žmogui juokingi tie patys dalykai ir kad jis reaguos taip, kaip tai reaguotume mes. Jei žmonės panašūs į mus, dar nereiškia, kad panašios ir vertybės bei įsitikinimai. Štai penkios dažniausiai pasitaikančios prielaidos. Kodėl jos neteisingos?

Ji neturi humoro jausmo. Tiesą pasakius, nesu sutikęs žmogaus, kuris neturėtų humoro jausmo. Tik kai kurie turi kitokį nei mano. Juokas yra universalus, tačiau humoras  individualus.

Tikiuosi, tai nieko neįžeidė. Smūgis su perspėjimu. Tikiuosi, jums neskaudės dar nesuteikia mums leidimo žiebti. Perspėjimas, kad papasakosite riebų juokelį, nieko neapsaugo nuo neigiamo poveikio. Gal jūs ir neturite blogų ketinimų, tačiau darbe geriau patylėkite. Verčiau pataupykite tą juokelį penktadienio vakarui boulingo klube.

Manėte, kad mes vienodi Kartą buvau susirinkime, kurio vadovas, apžvelgęs auditoriją ir pamatęs, kad nėra nė vieno azijietiškos kilmės žmogaus, pasakė labai rasistinį anekdotą. Deja, jis nežinojo, kad vienos labai svarbios salėje esančios klientės dukra yra pusiau kinė. Neverta net sakyti, kad tas humoras atsigręžė prieš jį patį ir reikėjo laiko atstatyti normalius santykius.

Tačiau buvo taip linksma Visi turime asmeninius gyvenimus, ir nemažai mūsų laisvalaikiu susitinkame su kolegomis iš darbo. Tačiau jei mes ne darbe, nereiškia, kad taisyklės nebeegzistuoja. Vadovybė gali norėti parodyti, kad neoficialioje aplinkoje moka linksmintis ne blogiau už kitus darbuotojus. Tačiau jei vadovas, esant gerai nuotaikai, pasakė juokelį, tai nesuteikia teisės jį pakartoti vos pasisveikinus darbe pirmadienio rytą.

Tad koks humoras yra geras?

Tad koks jumoras darbe efektyviausias? Toks, kuris sumažina stresą; kuris pabrėžia žmonių panašumus, o ne skirtumus; kuris įtraukia visus, esančius šalia. Norėtųsi įstaigose girdėti daugiau juoko. Samuel Butler kažkada pasakė: Ne tylėjimas yra auksas, o taktas. Mums nereikia darbe sėdėti it užsisiuvusiems burnas, tiesiog mokėkime tinkamai juokauti. Taip bus lengviau atlikti sunkias užduotis, greičiau praeis darbo diena, atsiras vieningumo jausmas. Tegul jūsų humoras būna efektyvus!

DELFI.lt

Straipsnių paieška