Pirmasis puslapisKarjeros patarimai Darbo klimatas Kaip kritiką paversti konstruktyvia
 

Kaip kritiką paversti konstruktyvia

Kritika gali būti apgaulinga. Ar jūs kritikuojate, ar jus kažkas kritikuoja visuomet reikia atsargiai rinktis žodžius. Tai, ką sakote ir kaip sakote, ir yra skirtumas tarp žmogaus įgūdžių patobulinimo ir karčios nuoskaudos.

Kritikavimas, žinoma, nėra mėgstamiausias jūsų užsiėmimas, bet yra atvejų, kada privalu darbuotojui duoti niuksą, kad šis suktų teisinga kryptimi. Geros kritikos esmė, po kurios jūs gausite rezultatų, - savo pastabas padaryti kuo malonesnes.

Taigi kaip lengviau ir produktyviau kritikuoti? Pirmiausia, pradėkite nuo ko nors pozityvaus. Dažnai padeda atvirkščia kritika. Po nepasitenkinimo raštu pridedame komplimentą. Tai  netikėtas ir malonus priedas.

Kitąkart kritikuodami sąmoningai suplanuokite pokalbio eigą. Prieš aptarinėdami žmogaus klaidas, pasistenkite paminėti ką nors pozityvaus. Pavyzdžiui, gal ataskaita nebuvo tokia gili, kokios jūs tikėjotės. Susitelkite ties gerais dalykais. Ar ji buvo gerai organizuota? Ar pristatyta laiku? Jeigu nuolat ieškosite pozityvių dalykų, kuriuos galėsite pasakyti darbuotojui, galite susidurti ir su kita problema.

Ar jūs namuose, ar biure, išbandykite šiuos būdus, kai kitąkart reikės išdalinti nepasitenkinimo dozes:

› Jūsų pastabos su žodeliu Aš. Pavyzdžiui, vietoj to, kad sakytumėte Tu turi dažniau mane informuoti apie tai, kas vyksta, pabandykite sakyti Aš noriu, kad tu mane informuotum dažniau, jei galima  kartą per savaitę. Pagalvokite apie tai. Kai kas nors pradeda diskusiją su tu nepadarei, tu turi padaryti, mes automatiškai pasijaučiame puolami. Todėl ir atsakas būna gynyba.
› Būkite tikri, jog susitelkėte ties konkrečiais dalykais. Pasistenkite koncentruotis į elgesį, o ne žmogų. Pavyzdžiui, vietoj Per tavo vėlavimą buvau priverstas vėluoti, išbandykite Aš noriu, kad mane informuotum laiku, jeigu ko nors nespėji, kad aš savąją projekto dalį užbaigčiau laiku.
› Venkite žodžių visada ir niekada. Kai išgirsite save sakant tu niekada..., sustokite. Šie žodeliai  vienas patikimiausių būdų sukelti blogus jausmus.

Kai jūs būsite kritikuojamas:

› Klauskite konkrečių dalykų: Kuri ataskaitos dalis nepatiko?, Kuo nepatiko mano situacijos sprendimo būdas?. Klausinėkite tol, kol suprasite, ką iš tiesų jums nori pasakyti kritikuojantis žmogus.
› Atsakykite už savo klaidas. Jei kas nors jus subara, kad vėluojate (jūs iš tiesų vėluojate), sutikite ir atsiprašykite. Nors tai skamba paprastai  tai nėra lengva. Kaip ten bebūtų, pamatysite, kiek galima susilaukti pagarbos dėl to, kad prisiimate kaltę už savas klaidas. Pripažindami jas, stenkitės keisti savo blogą elgesį.

Nors kritika niekam nepatinka, kritikavimas ir buvimas kritikuojamu yra gyvenimo dalis. Išvenkite blogų žinių pranašo reputacijos, nevengdami pasakyti ir gerą žodį. Norėdami pasiekti geriausių rezultatų, laikykitės taisyklės: paprasta, nuoširdu, neatidėliotina ir asmeniška. Galite atrasti, jog teigiami rezultatai ilgainiui sumažins ir kritikos poreikį.

DELFI.lt

Straipsnių paieška