2022-07-29 11:26:48

Emocinis intelektas ir jo svarba darbo paieškose

2019.05.13

Darbinė patirtis, reikiamų įgūdžių turėjimas bei specifinės profesinės žinios yra bene svarbiausi dalykai, norint gauti patrauklų darbą ar pakilti karjeros laipteliais. Tačiau ar tik tai svarbu? 2018 m. JAV atlikta 2600 vadovų bei personalo specialistų apklausa parodė, jog net 71% iš jų kaip vieną iš svarbių kriterijų vertina ir kandidato emocinį intelektą. O pasak "Darbo vietų ateitis" ataskaitos, parengtos Pasaulio Ekonomikos Forumo ("Future of Jobs Report", The World Economic Forum), emocinis intelektas patenka tarp 10 būtiniausių ateities įgūdžių, lemsiančių karjeros augimą ar sėkmingas darbo paieškas.

Kas gi tas Emocinis Intelektas? Tai žmogaus sugebėjimas atpažinti savo bei suprasti kitų žmonių emocijas, gebėjimas naudoti emocinę informaciją, valdant savo mąstymą ir poelgius, mokėjimas suvaldyti bei pakreipti emocijas taip, kad žmogus galėtų prisitaikyti prie aplinkos arba pasiekti savo tikslus. Yra pastebėtas tiesioginis ryšys tarp žmogaus ypatingų gebėjimų atlikti tam tikrus darbus ir jo emocinio intelekto lygio. Kitais žodžiais tariant, asmuo gali būti labai išsilavinęs, turėti puikius analitinius įgūdžius, netgi turėti daugybę puikių idėjų, tačiau neturėdamas aukšto emocinio intelekto, jis netaps lyderiu savo srityje. Emocinį intelektą sudaro tokie elementai: savęs pažinimas, gebėjimas valdyti emocijas, motyvacija, socialinis sąmoningumas ir socialiniai įgūdžiai. Apie šiuos elementus bei kaip juos vystyti, galite daugiau pasiskaityti čia.

Kadangi vis daugiau įmonių atkreipia dėmesį į kandidato emocinį intelektą (ypač samdydami vadovaujančias pareigas užimančius ar komandoje dirbsiančius specialistus) šiuos įgūdžius verta pademonstruoti jau pokalbio su darbdaviu metu. Siūlome susipažinti su 7 būdais, kurie padės pademonstruoti Jūsų emocinį intelektą.

Atidžiai klausykite
Vietoje to, kad fokusuotumėtės į atsakymą, susitelkite į patį klausimą. Nepasiduokite norui kuo greičiau atsakyti. Interviuotojas laukia apmąstyto ir išsamaus atsakymo, o ne greito atsako, kuris gali nuskambėti kaip surepetuota frazė. Rekomenduojama perklausti klausimą savais žodžiais ir įsitikinti, ar tikrai supratote, ko Jūsų yra klausiama. 

Parodykite savo emocijas
Darbo pokalbis - stresinė situacija, todėl dažnai žmonės gali pasirodyti labai įsitempę, nerodantys jokių emocijų robotai. Tačiau parodyti tam tikras emocijas yra ne tik sveika, bet net būtina. Jos atpalaiduos Jus pačius, Jus kalbinantį žmogų bei padės suformuoti natūralų tarpusavio ryšį. Šypsena, lengvas entuziazmas - gerus signalus siunčiančios emocijos. Svarbiausia nepersistengti ir elgtis natūraliai - valandą trunkanti šypsena nuo ausies iki ausies gali pasirodyti keistokai.

Teisingai pristatykite savo pasiekimus
Atkreipkite dėmesį į profesionalius sportininkus, kaip jie komentuoja savo laimėjimus. Jie visada kalba apie savo komandos, kolegų prisidėjimą ir mažiau mini asmeninius nuopelnus. Paklaustas apie projektą, kuriuo didžiuojatės arba kuris buvo sėkmingas, būtinai paminėkite, kad prie sėkmės prisidėjo ir kiti žmonės, kad didžiuojatės, jog buvote tokios sėkmingos komandos dalis. Tai suteiks Jums daugiau patikimumo, parodysite, kad esate komandos žaidėjas.

Pakalbėkite apie saviugdą
Dažniausias patarimas, kaip atsakyti į interviuotojo klausimą apie Jūsų silpnybes, yra toks - pristatykite tokias savo silpnybes, kurios iš esmės gali būti traktuojamos ir kaip stiprybė. Pavyzdžiui, kaip silpnybę įvardinate perfekcionizmą arba per didelį įsitraukimą į atliekamą darbą, tačiau darbdaviui šios savybės gali atrodyti kaip darbuotojo stiprybė. Reikalas tame, kad toks metodas atrankų specialistams gerai pažįstamas ir jau nėra vertinamas itin palankiai. Verčiau paminėkite realesnę silpnybę (aišku susijusią su darbu), tačiau būtinai pabrėžkite, ką darote, kad įveiktumėte šią silpnesnę Jūsų vietą. Jūsų nuoširdumas tikėtina teigiamai paveiks interviuotoją, užsitarnausite jo pagarbą bei pasitikėjimą.

Nevenkite kalbėti apie konfliktines situacijas
Kalbėdami apie savo stiprybes, be techninių, specialybinių žinių užsiminkite ir apie Jūsų gebėjimus dirbti komandoje. Papasakokite, kaip gebate suvaldyti konfliktines situacijas, padėjote išspręsti nesusipratimą tarp kolegų ar nemalonią situaciją tarp įmonės bei užsakovo. Tai parodys, jog nebijote konfliktų ir gebate juos spręsti.

Parodykite, kad mokotės iš savo klaidų
Jeigu interviuotojas paklaustų apie kokią nors nemalonią situaciją, blogiausia, ką galėtumėte padaryti, tai suversti kaltę kitiems. Kalbėkite apie nemalonią situaciją, bet venkite ką nors kaltinti. Tokiame pokalbyje yra tinkama lengvai pademonstruoti emocijas ar šiek tiek gestikuliuoti. Tas priimama natūraliau, neatrodo, kad situacija buvo išgalvota. Tokio tipo klausimais interviuotojas siekia pamatyti, kaip Jūs reaguojate į nemalonius dalykus, kaip Jūs elgėtės ar elgsitės, ar bandėte taisyti situaciją. Svarbu nesikratyti atsakomybės už klaidą, tačiau ją pripažinti ir kalbėti apie tai, kaip tokių situacijų galima išvengti ateityje, kaip būtų teisingiausia elgtis ir pan. Visi supranta, kad kiekvienas žmogus gali padaryti klaidų, tačiau svarbiausia, ar gebate iš jų pasimokyti.

Klauskite apie įmonės kultūrą bei vertybes
Dažno pokalbio pabaigoje kandidatų yra klausiama, ar jie turi klausimų. Tai puiki vieta pademonstruoti Jūsų emocinį intelektą. Paklauskite apie įmonės kultūrą, kokios jos vertybės, ko reikia, norint būti sėkmingu toje konkrečioje įmonėje. Tai parodys, jog Jus ne tik domina pats darbas, techniniai aspektai, bet Jūs suprantate, jog taip pat įsiliesite į naują kolektyvą ir, kad Jūs suprantate, jog žmonių kultūrinis bei vertybinis atitikimas taip pat yra labai svarbus. 

 

 

Šaltiniai: theotherkindofsmart.com, Harvard Business Review.