Pirmasis puslapisKarjeros patarimai Įvairenybės Ar ne per rimtai žiūrite į gyvenimą?
 

Ar ne per rimtai žiūrite į gyvenimą?

Jūsų gyvenimas – vien pareigos ir jokių malonumų? Užstrigote kasdienybės karuselėje namai – darbas – namai ir jūsų gyvenimas tapo pilkas ir nuobodus? Baisiausia, kad tuomet nuobodūs tampame ir mes patys. Taigi metas išmokti praskaidrinti kasdienybę, nes juk žinote posakį, kad nuvarytus arklius paprasčiausiai... nušauna?

Amerikiečiai teigia, kad jie turi mažiau laisvo laiko nei kitų valstybių piliečiai. Daugelyje Europos šalių pagal įstatymą dirbantiesiems priklauso 4 savaitės atostogų, o amerikiečių darbdaviai neprivalo siūlyti jokių atostogų. Darbo statistikos biuro duomenimis, pradirbę vienerius metus, amerikiečiai ilsisi maždaug 10 dienų, po penkerių metų jų atostogos prailgėja iki 2 savaičių per metus. Daugelis dirbančiųjų bijo prašyti atostogų, kad nepasirodytų tinginiai arba paprasčiausiai yra apsikrovę pareigomis, nes pluša už du.

“Gyvename tokiais laikais, kai iš žmogaus stengiamasi išspausti viską, kas įmanoma, ir kuo mažesnėmis sąnaudomis,” – sako Ohajo universiteto profesorė Catherine Heaney. Dabar sudėkite viską ir gausite tobulą fizinio, psichinio ir dvasinio išsekimo formulę.

Streso faktoriai

Jei dirbame beveik be pertraukų, mūsų organizmas yra nuolatos įsitempęs. „Mums būtinai reikia laiko atsigauti,“ – sako Heaney. „Dirbdami be poilsio tampame nebeatsparūs ligoms, prarandame energiją ir gyvenimo džiaugsmą.“

Chroniškas stresas sukelia apatiją, irzlumą, nemigą, jaudulį, nugaros ir galvos skausmus, virškinimo problemas, depresiją, padidėjusį kraujo spaudimą ir širdies ligas.

“Darbas be sustojimo mus paverčia ne tik nuobodžiais žmonėmis, bet ir visiškais zombiais,“ – sako Nevados universiteto psichiatrijos profesorius Jerry May.

Pastaruosius 15 metų May stebėjo 3000 karjeristų, dirbančių verslo, medicinos, teisės ir sporto srityse. Jis nustatė, kad tie, kurie sugeba paįvairinti ilgą darbo dieną, yra linksmesni, produktyvesni, pasižymi didesne savigarba, patiria mažiau streso, geriau miega ir t.t.

Laimės faktorius

Sumažinkite stresą ir tapkite laimingesni. Nuspręskite, kokie žmonės ir veikla jums yra svarbiausi. Sudarykite prioritetų sąrašą. Į jį gali įeiti laikas, praleistas su partneriu, rūpinimasis fizine ar dvasine sveikata, kelionės, hobiai; tada pagal svarbumą suskirstykite juos į A, B ir C kategorijas. Galite nustebti pamatę, kad dalykai, kuriuos laikėte svarbiausiais – paaukštinimas, nauji pirkiniai – atsidūrė C kategorijoje.

Žinoma, jūs greičiausiai negalite sau leisti mesti darbo, kad kasdien keptumėte šviežią duoną ar leistumėtės į žygį dviračiais aplink Europą. Tačiau galite susitelkti ties A kategorija ir stengtis įtraukti malonią veiklą į savo gyvenimą. Turėkite omenyje, kad malonumams skirtas laikas neturi būti griežtai suplanuotas; spontniškumas – irgi pusė malonumo.

Gyvenimą praskaidrina net mažyčiai malonumai. „Turime išmokti pasidaryti smagias pertraukėles,“ – sako May. - „Liūdna, jei diena baigėsi, o jūs nė karto iš širdies nenusijuokėte.“ Todėl prieš vakarienę keletą minučių padūkite su vaikais, darbe pajuokaukite su kolegomis. Susitikimai su svarbiais žmonėmis nebūtinai turi vykti niūriame biure – pasiūlykite pasivaikščioti ir reikalus aptarti gryname ore.

O kai pagaliau išeisite ilgai lauktų ir taip jums reikalingų atostogų, pamirškite visas technologijas: palikite namuose nešiojamą kompiuterį ir išjunkite mobilųjį telefoną. Darbovietė nesugrius ir be jūsų.

naturalhealthmag.com, DELFI.lt

Raktiniai žodžiai: | darbas

Straipsnių paieška